יום שבת, 4 בינואר 2014

הורים מתארחים

אתמול בשעה 11:00 התארח אצלנו בכיתה ההורה הראשון מבין ההורים הרבים שהתנדבו להעביר שיעור/ מפגש/ התנסות/ יצירה או דבר מה אחר בכיתה. המפגש עסק בנושא פרשת השבוע, פרשת "בוא". הכיתה למדה המון, אני נהניתי מאוד. הילדים, רובם, הקשיבו, ענו, שאלו שאלות. בכל פעם שעלה מושג חדש או קשה הדורש הבהרה עצרנו והסברנו; מדהים כמה נושאים יכולים לעלות במפגש אחד:
פרשת השבוע.
מבנה השנה- ימים, שבועות חודשים.
לוח השנה- היהודי, המוסלמי, הנוצרי.
ערים קדושות: ירושלים, מכה.
מפת המזרח התיכון- בדיקת מיקומים.
מערכת השמש, תפקידי השמש והירח בקביעת ראש החודש.
מדורות כאמצעי ליצירת קשר בתקופות קדומות.
ועוד (:

התרגשתי ושמחתי שהכיתה התעניינה, דיברה, מצפה להורה הבא. כל ילד/ה מחכים שההורה שלהם יבוא יסקרן את החברים ויעצים את תחושת השייכות שלהם לכיתה- של ההורה ושל הילד/ה.

ומדוע החלטתי לעשות זאת?
לתפיסתי להורים יש חלק משמעותי בחווית הלמידה והמסוגלות של הילדים, ויותר מזה באחריות המשותפת שלהם ושלנו במגוון נושאים.
כחלק מהתפיסה שלי של שיתוף פעולה בין הצוות שעובד עם הילדים החלטתי להרחיב את גבולות שיתוף הפעולה ולפתוח את הכיתה לשותפות הורים, אך לא רק בחשיבה ובבקשות מצידם אלא בכניסה שלהם אל הכיתה יחד עם משהו מעולמם הפרטי; המקצועי או התחביבי. צעד שכזה, יענה על מספר מטרות- קשר ילד/ה הורה, בניית כיתה מגובשת וסקרנית, העמקת הקשר שלי עם ההורים וכתוצאה מכך חיזוק הקשר- ילד/ה- מורה- הורה, וכמובן- התנדבות כדרך חיים.

אני מאמינה שככל שהילדים יחשפו ויהיו חלק משיח עם מבוגרים בעלי סמכות פדגוגית ו"חסרי" סמכות פדגוגית עולמם יהיה עשיר יותר, ידע העולם ויכולות קישור הידע והמידע שלהם יגדלו, השפה שלהם תהיה עשירה יותר, הדמיון שלהם יהיה רחב והבטחון העצמי שלהם יעלה.

הפרויקט הבא, בנוסף להמשך כניסת ההורים לכיתה עם נושא שלהם הוא בניית פינת דמיון בכיתה יחד עם ההורים, אשר תהיה מלאה בחלומות של הילדים- אביזרי אבירים/ות, ספורטאים/יות, פיות/יים, קוסמות/ים ועוד כיד הדמיון הטובה;
וכל זה באמצעות אתר מדהים שעוזר לחבר בין מפעלים שיש להם עודפים למוסדות חינוך שצריכים אותם:
http://www.odafim.us/home

נ.ב.- תפיצו את האתר לכל מפעל  בעל עודפים- הם ואני נשמח ממש (מי שבנה את האתר הוא תיכוניסט עם חזון!!).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה