יום שני, 5 בפברואר 2018

אנחנו הסטורי הדיגיטלי שלנו- ואיך זה קשור לפסטיגל ולמוגנות


מוסיקה היא מרכיב מרכזי בחיים הילדים והנוער היום, ואינסטגרם היא הרשת החברתית המשמעותית ביותר מבחינת בניית הזהות, כאשר חברתה למסר היא סנפצ'ט ותוכנות ריקודים/ קליפים למיניהן.

בחרתי שלושה מנושאים שניתן להשתמש בהם בשבוע המודעות לסכנות ברשת או בכלל לאורך השנה.

1. שימוש בשיר סטורי של הפסטיגל שמתחיל במילים:
אף אחד לא יכול לספר את הסיפור שלך.
לעצור אחרי המשפט הראשון ולשאול את הילדים למה הכוונה?

לערוך דיון קצר ולהמשיך את השיר.

לשאול את הילדים מהי הצגת העצמי?
מה ההבדל בין הצגת העצמי שלי במציאות להצגתה ברשת?
מה היתרונות והחסרונות של הרשת? הרשת לא שוכחת, מאוד ויזואלית, מספרת סיפור ועוד.

מה הסיפור שאנחנו רוצות ורוצים לספר על עצמנו? איזו תדמית אנו רוצות ורוצים ליצור?



2. שיימינג - שימוש בסרטון מעולה שעשו בזק בינ"ל: אבא

לשאול את הילדים האם ישנם תכנים שעולים בווטסאפ/ סטורי/ קבוצות דיווח/ אינסטגרם ופייסבוק ולא נעים להם לספר עליהם?
האם ישנם תכנים ומצבים שהם מרגישים שנעשה עוול למישהו?
האם הם משתפים מבוגרים בתחושת לחץ או מצוקה בעקבות החיים ברשת?

להקרין את הסרטון ולייצר שיח כיתתי.
ניתן לעדכן כללי התנהלות ברשת בעקבותיו.


3. שימוש בתמונות והלינקים שלהלן, לשיח על ההבדל בין "לייק" לחבר (או בין שיווק למציאות)

ישנו בלבול ניכר בין שיווק העצמי לבין חברות אמיתית, בין תדמית לקשר, בין "מגניבות" לאיכות ובין היכולת להיות חבר טוב בהקשר ההתנהלות בין חברים וחברות כפי שהיא מתורגמת מכללי הרשת- מהירה, זמינה, משתנה ועוד.

הדפיסו/ הקרינו את הכתבות הבאות, חלקו את הילדים לקבוצות ותנו להם לדון ולהציג את הדילמה מכל כתבה.

ערכו דיון כיתתי על הצורך בהבנת המדיה אל מול החיים האמיתיים.

הכתבות:







תוסיפו כתבות שמתאימות לכיתה/ גיל הילדים.

גלישה בטוחה, ואני פה לשאלות, הארות ותובנות.





כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי- רמון




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה