יום שבת, 7 באפריל 2018

יום השואה- כיתות ו'- חט"ב

יום השואה הוא יום מורכב, וקשה מאוד להעביר את המהות שלו במספר שעות מצומצם, בייחוד בבתי ספר יסודיים.

השנה, כמחנכת ו', אני הולכת לפרק את היום הזה לחמישה חלקים, ולהקדיש את כל השעות השבועיות שלי לעניינו; עם זאת, אם אין לכן את הזמן או את הרצון להיכנס לעומק, אני ממליצה לבחור נושא אחד, או שאלה אחת ולצאת ממנה לנושא.

ציר זמן וקשר בינ"ל היסטורי - מתי התרחשו מלחה"ע ה-2 והשואה; הפרדה בין מלחה"ע ה-2 לשואה והקשר ביניהן.

מהי שואה? שואה וג'נוסייד - דיון שחשוב לעשותו, ברמה מותאמת לכיתה ו' (ככל שעולים ברמת הכיתות כדאי להתייחס לנושא אחרת), הן בתקופת מלחה"ע ה-2 והן בהיסטוריה בכלל.

מה קרה בשואה- ברמת תפיסה, בהתאמה לכיתה ו' - שיעור מונחה כיתה:
מה אתן-ם יודעות, מה שמעתן/ם, מה מעניין אתכם.
הסבר כללי על השואה- אירופה, המזה"ת, צפון אפריקה והעולם.

מדוע הכניסו את ה"גבורה" לזכרון היום? מהי גבורה? גבורה יומיומית, חסידי אומות עולם, גבורה של לוחמי מחתרות ועוד.

מדוע לזכור ואיך לזכור? שאלה עליה נענה כהטרמה, ולאחר צפייה בסרט "סיפור מהחיים"- עליו תוכלו לקרוא כאן- מערך שיעור סיפור מהחיים.


תוכלו למצוא חומרים נוספים בפוסט - סרטים וסירטונים בנושא השואה

במידה ויש צורך לדבר עם הכיתה על מוות / אובדן - פוסט שלי על איך מדברים עם ילדים על מוות ומלחמות

כתבה מעניינת על פרדי הירש שהציל ילדים וחינך ילדים באושוויץ, ושאלה מעניינת- מדוע כולם מכירים את קורצ'אק, ולא אותו.

ספר חדש שיצא השנה שמדבר על גיבורות וגיבורים בשואה- מועדון הניצולים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה