יום שני, 21 במאי 2018

שיר ופרק - למה לי תנ"ך עכשיו?

אני אוהבת להשתמש בעזרים חזותיים.
למה? כי הם מחברים את הלומדים - ילדים, אנשי מכירות, מאמנים, מנהלים, מפקדים ואחרים -לחומר או לסוגייה.

חומרים ויזואליים מייצרים רגש כלשהו שמאפשר תגובתיות של המשתתפים (המודל שלי לשימוש בויזואל יעלה במהלך שבוע הבא לבלוג) ותגובתיות מניעה למחשבה או פעולה, מייצרת התחלה של עבודה.

פרוייקט 929, אותו אני אוהבת מאוד, יצא בתת פרוייקט שנקרא "שיר על הפרק" , בשיתוף פעולה עם גלגל"צ.

שיר על הפרק מציג 70 שירים על 70 פרקים בתנ"ך (לכבוד 70 שנה למדינה, יצא להם פרוייקט משובח)

היתרון הוא בכך שיש לכל אחד מ -70 הפרקים - שיר, הסבר, פעילות מוצעת, פודקאסט להאזנה בו משוחחים על השיר תוך מתן מידע מעניין ורלוונטי בהקשר לשיר עצמו ובהקשר לפרק בתנ"ך.

ניתן לשלב עם חומרי הוראה אחרים שקיימים ברשת, על מנת להגיע למגוון צורות למידה -
דוד ושאול - התחלה מהשיר, מעבר לשימוש בקומיקס של ספר שמואל של מט"ח, צלילה לפרק, הקשב לחלק מהפודקאסט.

איך ניתן להשתמש בכל הטוב הזה?

מורה לתנ"ך יכולה לצאת משיר אל פרק אותו היא מלמדת, דוגמאות:

דוד ושאול



תל אביב, של אביתר בנאי, על מגילת רות



מורה לשפה יכולה להציג שיר, לנתח אותו בהתאם לרמת הכיתה ולשאול על מקורות השראה לכתיבתו, לדוגמה:

חיית הברזל, מאיר אריאל



טודו בום- כשיר על בריאת העולם (מעניין נכון? כל הפרטים באתר)



הקשר בין ספר התנ"ך לתרבות (כחלק משיח על מהות ספר התנ"ך במפגש של דת, הסטוריה, מורשת ותרבות)

מחנכת תוכל לגעת בסוגיות חברתיות, דוגמאות:

השיר "אל תשליכני" - ניתן לייצר שיח על בעיות חברתיות שקשורות לזיקנה, לדבר על תופעת המטפלות הזרות (גיל תיכון).

"גוליית" - נושאים רבים ניתנים לדיון, החל מכיתה ב': מעטים מול רבים, חלש מול חזק, מיתוסים.


שיעורי מוסיקה / חינוך / ידע עולם - ניתן לדבר על יוצרים ומקורות השראתם, כותבות הפרוייקט הצליחו להקיף יוצרות ויוצרים רבים ומגוונים.

ידע הקשרי - כאשר "מלמדים" יצירתיות וחשיבה הקשרית ניתן להשתמש בשאלות על מקורות השראה, לקיחת טקסט/ מקור השראה והשינוי שיוצרים בו/ איתו.

אז, מצאנה לכן חומרים מעניינים ורלוונטיים לכיתות שלכן, ובהצלחה (:







כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי- רמון ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה